Dit museum wilde meer bezoekers trekken en een aantal ruimten commercieel verhuren voor evenementen om zo de exploitatiekosten te dekken. Ook was er een inhaalslag te maken op ICT gebied. We vroegen voor de stichting een zoekmachine promotiepakket aan en kregen € 8.000,- gesponsord maandelijks advertentie tegoed toegewezen voor de museum website. Hiermee konden we een tweetal campagnes opzetten: Één gericht op naamsbekendheid, de ander gericht op het aantrekken van huurders voor de zalen. Daarnaast konden we met de ICT kortingsregeling diverse Microsoft en Cisco producten aanschaffen met 90% korting. Zo bleef er nog budget over voor een prachtig reserveringssysteem.

Na 2 maanden begonnen de eerste reserveringsaanvragen binnen te druppelen. Nu anderhalf jaar verder zitten de ruimtes in de weekenden voor de komende 3 maanden vol. De weekendbezetting zit boven de 90% en door de weeks is de bezetting -na een nieuwe campagne richting de zakelijke markt- gestegen van 15% naar 45%. Er is nog ruimte voor verbetering maar we zijn goed op weg!

Dit alles zonder investering in promotie en dankzij de prachtige locatie en de donaties van grote ICT en internetbedrijven.

“Met GrantResults haalden wij binnen 6 maanden onze verhuur doelstelling en draaien we nu ruim boven begroting!
met het verkregen (gedoneerde) promotiebudget van € 8.000,- per maand kunnen we onze activiteiten goed onder de aandacht brengen”