Google Grants is de naam voor het Non Profit programma binnen Google Ads. In andere woorden, geregistreerde goede doelen kunnen in aanmerking komen voor een gesponsord budget van US $ 10.000 maximaal per maand om te besteden aan het promoten van hun doelstelling.

Hierdoor zijn ook kleinere goede doelen in staat om zonder groot budget te werken aan hun zichtbaarheid en bekendheid.

Het voortraject om in aanmerking te komen voor Google Non Profit status, staat hier beschreven zodra deze status is toegekend door Google, kun je gebruik maken van de diverse beheer bronnen. Bijvoorbeeld G-Suite voor non profits, het Youtube programma voor non profits en natuurlijk Google Ads.

Belangrijk bij Google Ads is dat er aanvullende voorwaarden zijn voor goede doelen die hiervan gebruik maken. Bedenk je dat het goed uitvoeren van een strategie op Google Ads een vak is en veel tijd vergt. Bedenk je vooraf of je dit wilt en kunt uitvoeren binnen je organisatie.

Een andere oplossing is het aan ons uit te besteden. Afhankelijk van je doelstellingen en de complexiteit van je website en campagnes kunnen we voor € 99,- of €199,- per maand alles voor je uit handen nemen. Van het aanvragen van je non profit status, het activeren van je acount, het inregelen van de Ads campagnes en het maandelijks beheer van de campagnes en zoekwoorden.

Als eerste is er het inregelen van je account. Let erop dat je GEEN financiele / credit card gegevens invult. Ook moet je de valuta op US$ in zetten om je account straks succesvol te kunnen registreren. Heb je al wel financiele gegevens of een verkeerde valuta ingevuld, dan is het beter om dat account te verwijderen en helemaal opnieuw te beginnen. Het herstellen van die twee instellingen vergt veel geduld en telefoontjes met de google helpdesk en lukt niet altijd. Vandaar het advies, als je dit verkeerd hebt gedaan, begin opnieuw…

Tijdens het aanmeld proces krijg je de keuze voor Google Ads Express of Google Ads voor marketing Experts. Die laatste versie geeft veel meer inzicht en stuurbaarheid van je campagnes, maar vergt ook de nodige kennis en ervaring. Daarbij zijn er aan het experts programma veel eisen gesteld zoals maandelijks tenminste een CTR van 5% behalen, locatie gegevens gebruiken, specifieke bied strategieen gebruiken, aparte campagnes gebruiken met meerdere advertentiegroepen en advertenties, en geen enkelwoordige zoekwoorden in je campagne gebruiken. (Tip: lees hier hoe je je account kunt ontdoen van enkelwoordige zoekwoorden). Zo mag je bijvoorbeeld niet het woord dierenmishandeling gebruiken maar wel dieren mishandeling.

Als je hier het spoor al bijster bent, is het verstandig om of zelf het express account te activeren en te beheren, of een professional in te schakelen. Bij het Express account geef je zelf per advertentie max 10 zoekwoorden / termen op en regelt Google de rest voor je in.
Je zit daar ook niet vast aan de minimale CTR van 5%. Wel is het verplicht om maandelijks aan je campagnes te werken en bij te schaven. Als je dat niet doet, wordt je account gedeactiveerd.

Wil je meer weten over het activeren van Google Ads / Grants of kom je er niet uit? Bel of mail ons; 06-11343669 of info@grantresults.nl
Wil je kijken naar een van onze abonnementen, klik dan hier