Dit dierenasiel bij onze zuiderburen bestaat al geruime tijd. Inkomsten komen voort uit donaties maar vooral ook uit de pension opvang van honden en katten. Het pension zit in vakantie periode vol, maar kent daarnaast veel over-capaciteit. Met de dagopvang voor honden van werkende eigenaren wilde het asiel een nieuwe dienst introduceren, en meer inkomsten genereren. Daarnaast wilde men de doorloop tijd van opgevangen asielkatten korter maken door het aanbod aan katten breder te kunnen tonen.
We startten twee campagnes:
Één om de nieuwe dienst onder de aandacht te brengen van hondenliefhebbers/eigenaren in de directe omgeving (c.a. 5 km) van het asiel. Bij de tweede campagne zetten we in op diverse specifieke zoektermen voor mensen die een huisdier wilden adopteren. Om te kijken of de campagne effect had, hebben we een analytics tool ingezet om te zien hoeveel van de nieuwe adoptie aanvragen door de campagne waren ontstaan.
Aan de website van het asiel zelf hebben we niets hoeven aanpassen, behalve een nieuwe pagina voor de dagopvang.
Na 3 maanden waren er 15 plaatsingen voor de nieuwe dagopvang en begon de dienst geld op te leveren voor het asiel. Het totale aantal adoptie aanvragen was met 37% toegenomen waarbij de campagne ook het slagingspercentage van matches voor een specifieke kater of poes, nog verhoogde.
Na 12 maanden zorgde de dagopvang voor 25% van de nieuwe inkomsten en was de doorlooptijd voor katten (de tijd dat ze in het asiel verbleven totdat ze een nieuw baasje gevonden hadden) met 2 weken afgenomen.
Voor het komende jaar heeft het asiel al weer twee nieuwe doelstellingen geformuleerd waar we graag mee aan de slag gaan.